بزرگترین وبلاگ معصومین

40 حدیث از امام زمان ع
| ادامه مطلب...

تعداد بشاراتى كه از پيامبر اكرم ( ص) درباره حضرت مهدى (ع) وارد شده ، بيش از آن است كه در اين مختصر گنجانده شود، ما از ميان اين احاديث تنها به ذكر چهل حديثى كه حافظ ابونعيم اصفهانى (متوفى 430هـ ) در كتاب اربعين حديث فى المهدى ذكر المهدى و نعوته و حقيقة مخرجه جمع آورى كرده ، اكتفاء مى كنيم.

  مرحوم على بن عيسى اربلى در كتاب كشف الغمه مى نويسد: چهل حديث درباره مهدى موعود به دست آورده ام كه حافظ ابونعيم اصفهانى آنها را جمع آورى كرده و من هم به ترتيبى كه او ذكر نموده ، مى آورم ولى از ميان سلسله سند فقط شخص راوى كه از پيغمبر روايت نموده است، نام مى بريم :

حديث1- رفاه مردم در عصر امام زمان :

ابوسعيد خدرى از پيامبر اكرم (ص) روايت كرده كه فرمود :

يكون من امتى المهدى ان قصر عمره فسبع سنين و الافثمان و الافتسع يتنعم امتى فى زمانه نعيما لم يتنعموا مثله قطّ البر و الفاجر يرسل السماء عليهم مدراراً و الا تدخر الارض شيئاً من نباتها .  

مهدى از ميان امت من برخاسته شود مدت سلطنت او هفت يا هشت يا نه سال مى باشد ، همه طبقات امت من در زمان ظهور او چنان در رفاه زندگى نمايند كه قبل از وى هيچ بّر و فاجرى بدان نرسيده باشند، آسمان باران رحمت خود را بر آنان مى بارد و زمين از روئيدنيهاى خود چيزى فرو گذار نمى كند.


حديث2- عدل مهدى (عج) :

ابوسعيد مى گويد پيغمبر فرمود: 

تملاء الارض ظلماً و جوراً فيقوم رجل من عترتى فيملاءها قسطاً و عدلاً يملك سبعاً او تسعاً .

زمين پر از ظلم و ستم گردد، پس مردى از عترت من قيام كند و آن را پر از عدل و داد گرداند و هفت يا نه سال سلطنت نمايد.

بقیه احادیث در ادامه مطلب.....
http://up.20script.ir/file/1431038247951.gif

:: برچسب‌ها: 40 حدیث از امام زمان ع,
نویسنده : یارگمنام مهدی
تاریخ : جمعه 25 / 5 / 1391
زمان :
احتمال رويت هلال ماه شوال، غروب شنبه زياد است


 

احتمال رويت هلال ماه شوال، غروب شنبه زياد است

چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۳ ایسنا

يك كارشناس رويت هلال و ستاد استهلال گفت: محاسبات نشان مي‌دهد هلال ماه شوال غروب روز شنبه رويت شود و يكشنبه روز عيد فطر باشد.

 

 

حجت‌الاسلام والمسلمين مرتضي چيت‌سازيان، در گفت‌وگو خبرنگار دين و انديشه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين‌كه «احتمال رويت هلال شوال در غروب شنبه زياد است» افزود: گروه‌هاي رصد براي رويت هلال با چشم مسلح به مناطق مختلف اعزام شده و كار خود را آغاز كرده‌اند و روز شنبه نيز گروه‌هاي ويژه رصدي در مناطقي كه شرايط افق مساعد است براي رويت هلال اعزام مي‌شوند.

 

 

 

وي خاطرنشان كرد: نتايج دريافت‌هاي گروه‌هاي رصدي به دفتر مقام معظم رهبري اعلام مي‌شود تا به استحضار ايشان برسد كه در صورت تاييد، نتيجه نهايي اعلام خواهد شد.

 

 

اين كارشناس رويت هلال با بيان اين‌كه «احتمال رويت هلال ماه شوال غروب شنبه زياد است» گفت: طبيعي است در اين صورت شنبه روز آخر ماه و يكشنبه عيدفطر خواهد بود.

 

 

چيت‌سازيان همچنين با بيان اين‌كه «رويت هلال شوال به خاطر مختصاتي كه دارد مقداري مشكل است» افزود: در رويت هلال چند ويژگي از جمله زاويه ديد، قران نيرن، زمان آن و نكات ديگر دخيل است و بخاطر اين ويژگي‌ها رويت هلال ماه شوال در شامگاه شنبه مشكل است.

 

 

 

وي در پايان خاطرنشان كرد: مناطق غربي و كويري كشور براي رويت هلال مناطق مناسب‌تري هستند.

http://up.20script.ir/file/1431038247951.gif

:: برچسب‌ها: احتمال رويت هلال ماه شوال, غروب شنبه زياد است , عید فطر, رویت ماه, عید فطر کی هست,
نویسنده : یارگمنام مهدی
تاریخ : جمعه 25 / 5 / 1391
زمان :
زندگی نامه حضرت محمد ص(جامع و کامل)
| ادامه مطلب...

زندگی نامه حضرت محمد (ص)

 

 

 

 

 

زندگی نامه حضرت محمد,زندگینامه حضرت محمد,بیوگرافی حضرت محمد,حضرت محمد

 

 

 

 

زندگی  نامه حضرت محمد (ص):

 



نام: محمد بن عبد الله

 


حضرت محمد (ص) در تورات و برخى كتب آسمانى «احمد» ناميده شده است. آمنه، دختر وهب، مادر حضرت محمد (ص) پيش از نامگذارىِ فرزندش توسط عبدالمطلب به محمّد، وى را «احمد» ناميده بود.

 

 



كنيه حضرت محمد (ص): ابوالقاسم و ابوابراهيم.

 

 

 

القاب حضرت محمد (ص): رسول اللّه، نبى اللّه، مصطفى، محمود، امين، امّى، خاتم، مزّمل، مدّثر، نذير، بشير، مبين، كريم، نور، رحمت، نعمت، شاهد، مبشّر، منذر، مذكّر، يس، طه‏ و...

 

 



منصب حضرت محمد (ص): آخرين پيامبر الهى، بنيان‏گذار حكومت اسلامى و نخستين معصوم در دين مبين اسلام.

 

 

 

تاريخ ولادت حضرت محمد (ص): روز جمعه، هفدهم ربيع الاول عام الفيل برابر با سال 570 ميلادى (به روايت شيعه). بيشتر علماى اهل سنّت تولد آن حضرت را روز دوشنبه دوازدهم ربيع الاول آن سال دانسته‏اند.

 

 

عام الفيل، همان سالى است كه ابرهه، با چندين هزار مرد جنگى از يمن به مكه يورش آورد تا خانه خدا (كعبه) را ويران سازد و همگان را به مذهب مسيحيت وادار سازد؛ اما او و سپاهيانش در مكه با تهاجم پرندگانى به نام ابابيل مواجه شده، به هلاكت رسيدند و به اهداف شوم خويش نايل نيامدند. آنان چون سوار بر فيل بودند، آن سال به سال فيل (عام الفيل) معروف گشت.

برای دیدن اطلاعات جامعتر به ادامه مطلب بروید...

http://up.20script.ir/file/1431038247951.gif
نویسنده : یارگمنام مهدی
تاریخ : جمعه 25 / 5 / 1391
زمان :
سفارش امام زمان (عج) به آخرین نائبش چه بود ؟


حجت‌الاسلام سید‌محمد صادق جلالی سفارش امام زمان (عج) به آخرین نائب و شروع غیبت کبری و لزوم توجه مردم به امر ظهور حضرت را مطرح کرد.

 
به گزارش  فارس حجت‌الاسلام سید‌محمد صادق جلالی گفت: از 15 شعبان تا اول ماه مبارک رمضان حوادث مهمی در تاریخ اسلام اتفاق افتاده که یکی از آنها سفارش امام زمان (عج) به آخرین نائبشان محمد سمری در زمان غیبت صغری و این که علامت شروع غیبت کبری نشان داده شده است.
 
وی افزود: امام زمان (عج) هم در 15 شعبان 255به دنیا آمد‌ه‌اند و هم در 15 شعبان سال 329 شروع غیبت کبری ایشان بوده است که در این روز آخرین نائب امام (عج) به نام محمد سمری از دنیا رفته‌اند.
 
حجت‌الاسلام جلالی افزود: 6 روز قبل از وفات آخرین نائب امام زمان (عج) امام به ایشان فرمود، تا 6 روز دیگر از دنیا می‌روی، اما بعد از خودت هیچ نائبی معرفی نکن و سپس نامه‌ای به ایشان داد که هر کس بعد از این ادعا کند که مرا دیده و نائب خاص من است و از جانب من سخنی بگوید، دروغ گفته است.
 
امام جماعت خبرگزاری فارس افزود: البته متاسفانه برخی از خطبا در مساجد به اشتباه این مسئله را عنوان می‌کنند که هر کس به طور مطلق ادعا کند، امام زمان را دیده است، دروغ گفته، در حالی که در طول تاریخ بزرگانی مانند سید بحر‌العلوم و شیخ مفید و بزرگان دیگر امام زمان را دیده‌اند و حتی تن (آهنگ) صدای امام را می‌شناختند، به گونه‌ای که یک روز سیدمهدی بحر‌العلوم با عده‌ای از پله‌های سرداب امام زمان (عج) پایین می‌رفتند که ناگهان توقف کرده که وقتی از او سوال شد، چرا ایستادی؟ گفت: امام زمان در قسمت پایین سرداب مشغول مناجات است بنابراین نمی‌خواهم مزاحم مناجات امام شوم.
 
حجت‌الاسلام جلالی گفت: امام به آخرین نائب فرمودند هر کسی که ادعا کند که از این پس نائب و جانشین خاص من است و مرا دیده و نماینده خاص من است و از من مطلبی بیان کند، او کذاب است، وگرنه طبق حدیث اکثر علما مجتهدان و فقهای بزرگ نائب عام امام زمان هستند.
 
وی تاکید کرد: همچنین از وظایف مهم منتظران امام زمان (عج) ترویج آن حضرت در بین مردم و دعای فراوان برای فرج و خواندن دعای ندبه در روزهای جمعه و عید قربان و عید فطر است.
 
حجت الاسلام جلالی گفت: امام زمان 4 نائب در دوره غیبت صغری داشته‌اند که اولین آنها، عثمان‌ابن سعید بوده که ایشان نائب امام هادی(ع)، امام حسن عسکری و امام زمان (عج) بوده‌اند، دومین نائب فرزند صالح وی به نام محمد‌ابن عثمان که وقتی از ایشان سوال شد آخرین بار چه وقت امام زمان را دیده‌ای، گفت: امام زمان را در کنار رکن یمانی در قسمت مستجار خانه خدا در مکه دیده‌ام که حضرت دعا می‌فرمود«اللهم‌ انجز ما وعدتنی» و سپس دعا برای فرج به درگاه خدا عرضه می‌داشت، یعنی خدایا به آنچه وعده کرده‌ای وفا کن.
 
وی گفت: یکی از نشانه‌های سعادت مرد این است که فرزند صالح داشته باشد و امام زمان (عج) به دومین نائب خود فرمودند، تو فرزند صالح پدرت و نائب من هستی.
 
وی گفت: سومین نائب امام زمان حسین‌ابن روح نوبختی از بزرگان علما و فقها بوده است و چهارمین نائب محمد سمری بوده که این دو نائب امام در بین 15 شعبان تا ماه مبارک رمضان از دنیا رفته‌اند.
 
حجت الاسلام جلالی گفت: از سفارشات امام زمان (عج) به شیعیان یکی خواندن دعای ندبه در روزهای جمعه، عید فطر و عید قربان، دوم صدقه دادن برای سلامتی و ظهور امام زمان (عج) سوم در مجالس مربوط به امام زمان همانند مجالس امام حسین (ع) مردم پرشور شرکت کنند، چهارم دعای یا الله یا رحمان یا مقلب‌القلوب ثبت قلوبنا علی دینک، چهارم توجه دادن مردم به امر ظهور امام زمان و پنجم خواندن دعای «اللهم عرفنی نفسک، فانک ان لم تعرفنی نفسک، لم اعرف نبیک، اللهم عرفنی رسولک فانک ان لم تعرفنی رسولک لم اعرف حجتک، اللهم عرفنی حجتک فانک ان لم تعرفنی حجتک ضللت عن دینی»
http://up.20script.ir/file/1431038247951.gif

:: برچسب‌ها: نواب اربعه, نواب امام زمان, آخرین نواب, سفارش نواب اربعه, ,
نویسنده : یارگمنام مهدی
تاریخ : شنبه 24 / 5 / 1391
زمان :
زلزله ی دلخراش آذربایجان شرقی...


تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل ....

http://up.20script.ir/file/1431038247951.gif

:: برچسب‌ها: زلزله ی دلخراش آذربایجان شرقی, , , ,
نویسنده : یارگمنام مهدی
تاریخ : شنبه 24 / 5 / 1391
زمان :
اندر احوالات شیطان رجیم
| ادامه مطلب...

آن رأس الاشقیاء، آن خصم الانبیا، آن ملعون اولین و آخرین، آن رانده شده به سوی زمین، آن زمین خورده تکبر و حسادت، آن عاصی پس از سال ها عبادت، آن وسواس خنّاس، آن دشمن بنی آدم از ذکور و اناث، مجمع حیله و فریب و تلبیس، شیطان رجیم ابلیس، لعنه الله علیه.

گفته بودیم در این مکاتیب ذکر حال اشقیاء من الانس کنیم که تذکره اشقیاءالجن مقالتی دیگر می طلبد، لیک ذکر احوال اولاد و یاران و شاگردان را بی ذکر استاد و مرشد و مراد، قبیح یافتیم؛ فلذا ذکر حال ابلیس لعین نمودیم راستی مقال را!

بقیه در ادامه مطلب....

http://up.20script.ir/file/1431038247951.gif

:: موضوعات مرتبط: شیطان، ،
:: برچسب‌ها: اندر احوالات شیطان رجیم,
نویسنده : یارگمنام مهدی
تاریخ : چهار شنبه 23 / 5 / 1391
زمان :
چرا به شیطان مهلت داده شد؟!
| ادامه مطلب...

چرا با آن که ابلیس صریحا اعلام کرد که قصد فریب فرزندان آدم را دارد و خداوند نیز می دانست که چنین می کند، به او مهلت داد و او را در همان آغاز نافرمانی به هلاکت نرسانید؟ اکرم امیری/تکنسین اطاق عمل

این پرسش، پرسشی بنیادین است که برای هر اندیشمند مسلمانی، به گونه ای مطرح است و پاسخ به آن، در گرو کاویدن جنبه های مختلف آن می باشد .

در این پرسش سه موضوع; خداوند، انسان و شیطان مطرح است که گرچه بعضی از مباحث آنها با هم تداخل دارد، اما در این جا جداگانه به بررسی آنها می پردازیم .

به ادامه مطلب بروید.....

http://up.20script.ir/file/1431038247951.gif

:: موضوعات مرتبط: شیطان، ،
:: برچسب‌ها: چرا به شیطان مهلت داده شد؟!,
نویسنده : یارگمنام مهدی
تاریخ : چهار شنبه 23 / 5 / 1391
زمان :
ویژگی­های شیطان
| ادامه مطلب...

دراین قسمت صفات شیطان رجیم را بازگو میکنیم

در این مجال ویژگی­های شیطان را که شامل صفات اصلی، حالات او در برابر خداوند عالم و صفاتش در مقابل انسان است را باز می­گوییم.

بقیه در ادامه مطلب.....

http://up.20script.ir/file/1431038247951.gif

:: موضوعات مرتبط: شیطان، ،
:: برچسب‌ها: ویژگی­های شیطان,
نویسنده : یارگمنام مهدی
تاریخ : چهار شنبه 23 / 5 / 1391
زمان :
vpn رایگان


بدلیل ممنوع نبودن وی پی ان تا بحال

اگر اعضای وبلاگ  بیشترین نظردهی را درون وبلاگ برای بهتر شدن ما داشته باشند

برنده این جایزه خواهند شد

توجه:برای برنده شدن عضو بودن در وبلاگ الزامی است و یورز و پسورد vpn به ایمیلشان ارسال میشود

http://up.20script.ir/file/1431038247951.gif
نویسنده : یارگمنام مهدی
تاریخ : دو شنبه 21 / 5 / 1391
زمان :
شهادت علی ع اولین امام بزرگوار


اگر دست علی دست خدا نیست            چرا دست دگر مشکل گشا نیست

سالروز شهادت جانسوز اولین امام عزیزمان را به شما دوستان تسلیت میگوییم

http://up.20script.ir/file/1431038247951.gif
نویسنده : یارگمنام مهدی
تاریخ : یک شنبه 20 / 5 / 1391
زمان :
دانلود رايگان کتاب الکترونيکی قرآن مجيد


دانلود رايگان کتاب الکترونيکی قرآن مجيد:

ParsQuran Daily Verse     ParsQuran Daily Verse 

ParsQuran Daily Verse    

براي ديدن عکسها روی آنها کليک کنيد

مشخصات برنامه:

  - نمايش متن تمامی سوره های قرآن
  - قرآن به سه زبان فارسی, عربي و انگليسی
  - قابليت چاپ کردن سوره ها
  - امکان جستجوی قرآن با وصل شدن به وبسايت پارس قرآن

برنامه را مي توانيد از اينجا دانلود کنيد:
دانلود برنامه برای Windows XP
دانلود برنامه برای Windows Vista

منبع:پارس قرآن

توجه:با ذکر صلوات نرم افزار رایگان می شود

http://up.20script.ir/file/1431038247951.gif
نویسنده : یارگمنام مهدی
تاریخ : شنبه 17 / 5 / 1391
زمان :
40 حدیث از امام حسن
| ادامه مطلب...

- از حضرت امام حسن علیه السلام پرسیده شد که بردباری یعنی چه؟ فرمودند: بردباری عبارت از فرو بردن خشم و اختیار خودداشتن است. (تحف العقول، ص 227)

2- از حضرت پرسیده شده بزرگواری چیست؟ فرمودند: احسان به قبیله و تبار و تحمل خسارت و جرم آنها. (تحف العقول، ص 227)

3-از امام علیه السلام پرسیده شد که جوانمردی یعنی چه؟ فرمودند:جوانمردی عبارت است از حراست دین، و عزت نفس، و بانرمش برخورد نمودن و بررسی عملکرد خویش، و پرداخت حقوق و دوستی نمودن با مردم. (تحف العقول، ص 227


 

http://up.20script.ir/file/1431038247951.gif
نویسنده : یارگمنام مهدی
تاریخ : چهار شنبه 16 / 5 / 1391
زمان :
108 نشانه ظهور


در روایتی ، امام صادق ـ علیه‌السّلام ـ به یكی از یاران خود نشانه های ظهور را چنین برمی شمرد:


1. هرگاه دیدی كه حق بمیرد و طرفدارانش نابود شوند.

2. و دیدی كه: ظلم و ستم فراگیر شده است.

3. و دیدی كه: قرآن فرسوده و بدعت‌هائی از روی هوا و هوس،در مفاهیم آن آمده است.

4. و دیدی كه: دین خدا (عملاً) توخالی شده، همانند ظرفی كه آن را واژگون سازند.

 5. و دیدی كه: طرف‌داران و اهل باطل بر اهل حق پیشی گرفته‌اند.

6. و دیدی كه: كارهای بد آشكار شده و از آن نهی نمی‌شود و بدكاران بازخواست نمی‌شوند.

7. و دیدی كه: مردان به مردان و زنان به زنان اكتفا كنند.

8. و دیدی كه: افراد (به ظاهر) با ایمان سكوت كرده و سخنشان را نمی‌پذیرند.

9. و دیدی كه: شخص بدكار دروغ گوید: و كسی دروغ و نسبت ناروای او را رد نمی‌كند.

10. و دیدی كه: بچه‌ها، به بزرگان احترام نمی‌گذارند.

11. و دیدی كه: قطع پیوند خویشاوندی شود.

 12. و دیدی كه:‌ بدكار را ستایش كنند و او شاد شود و سخن بدش به او برنگردد.

 13. و دیدی كه: نوجوانان پسر، همان كنند كه زنان می‌كنند.

 14. و دیدی كه: زنان با زنان ازدواج كنند.

 15. و دیدی كه: انسانها اموال خود را در غیر اطاعت خدا مصرف می‌كنند و كسی مانع نمی‌شود.

 16. و دیدی كه: افراد با دیدن كار و تلاش نامناسب مؤمنین، به خدا پناه می‌برند.

 17. و دیدی كه: مدّاحی دروغین از اشخاص، زیاد شود.

 18. و دیدی كه: همسایه همسایه خود را اذیت می‌كند و از آن جلوگیری نمی‌شود.

 19. و دیدی كه: كافر به خاطر سختی مؤمن، شاد است.

 20. و دیدی كه: شراب را آشكار می‌آشامند و برای نوشیدن آن كنار هم می‌نشینند و از خداوند متعال نمی‌ترسند.

21. و دیدی كه: كسی كه امر به معروف می‌كند خوار و ذلیل است.

22. و دیدی كه: آدم بدكار در آنچه آن را خداوند دوست ندارد، نیرومند و مورد ستایش است.

 23. و دیدی كه: اهل قرآن و دوستان آنها خوارند.

24. و دیدی كه: راه نیك بسته و راه بد باز است.

 25. و دیدی كه: خانه كعبه تعطیل شده و به تعطیلی آن دستور داده می‌شود.

26. و دیدی كه: انسان به زبان می‌گوید ولی عمل نمی‌كند.

 27. و دیدی كه: مؤمن، خوار و ذلیل شمرده می‌شود.

28. و دیدی كه: بدعت و زنا آشكار شود.

 29. و دیدی كه: مردم به شهادت و گواهی ناحق اعتماد كنند.

 30. و دیدی كه: حلال، حرام شود و حرام، حلال گردد.

 31. و دیدی كه: دین براساس میل اشخاص معنی شود و كتاب خدا و احكام آن تعطیل گردد.

 32. و دیدی كه: جرأت بر گناه آشكار شود و دیگر كسی برای انجام آن منتظر تاریكی شب نگردد.

 33. و دیدی كه: مؤمن نتواند نهی از منكر كند مگر در قلبش.

 34. و دیدی كه: ثروت بسیار زیاد در راه خشم خدا خرج گردد.

 35. و دیدی كه: سردمداران به كافران نزدیك شوند و از نیكوكاران دور شوند.

 36. و دیدی كه: والیان در قضاوت رشوه بگیرند.

 37. و دیدی كه: پست‌های مهمّ والیان براساس مزایده است نه بر اساس شایستگی.

 38. و دیدی كه: مردم را از روی تهمت و یا سوءظن بكشند.

 39. و دیدی كه: مرد به خاطر همبستری با همسران خود مورد سرزنش قرار گیرد.

40. و دیدی كه: زن بر شوهر خود مسلط شود و كارهایی كه مورد خشنودی شوهر نیست انجام می‌دهد و به شوهرش خرجی می‌دهد.

 41. و دیدی كه: سوگندهای دروغ به خدا بسیار گردد.

 42. و دیدی كه: مشروبات الكلی بطور آشكار بدون مانع خرید و فروش می‌شود.

43. و دیدی كه: آشكار قماربازی شود.

 44. و دیدی كه: مردم محترم توسط كسی كه مردم از سلطنتش ترس دارند، خوار شوند.

45. و دیدی كه: نزدیك‌ترین مردم به فرمانداران، آنانی هستند كه به ناسزاگویی به ما خانواده عصمت ـ علیهم‌السّلام ـ ستایش شوند.

 46. و دیدی كه: هركس ما را دوست دارد او را دروغ‌گو خوانده و گواهی‌اش را قبول نمی‌كنند.

47. و دیدی كه: در گفتن سخن باطل و دروغ بر همدیگر رقابت كنند.

 48. و دیدی كه: شنیدن سخن حق بر مردم سنگین است ولی شنیدن باطل برایشان آسان است.

49. و دیدی كه: همسایه از ترس زبان به همسایه احترام می‌كند.

50. و دیدی كه: حدود الهی تعطیل شود و طبق هوا و هوس عمل شود.

 51. و دیدی كه: مسجدها طلاكاری (زینت داده) شود.

 52. و دیدی كه: راستگوترین مردم نزد آنها مفتریان درغگو است.

53. و دیدی كه: بدكاری آشكار شده و برای سخن‌چینی كوشش می‌شود.

 54. و دیدی كه: ستم و تجاوز شایع شده است.

 55. و دیدی كه: غیبت، سخن خوش آنها شود و بعضی بعض دیگر را به آن بشارت كنند.

56. و دیدی كه: صلح و جهاد برای خدا نیست.

 57. و دیدی كه: سلطان به خاطر كافر، شخص مؤمن را خوار كند.

 58. و دیدی كه: خرابی بیشتر از آبادی است.

 59. و دیدی كه: معاش انسان از كم‌فروشی به دست می‌آید.

60. و دیدی كه: خون‌ریزی آسان گردد.

 61. و دیدی كه: مرد به خاطر دنیایش ریاست می‌كند.

 62. و دیدی كه: نماز را سبك شمارند.

 63. و دیدی كه: انسان ثروت زیادی جمع كرده، ولی از آغاز آن تا آخر، زكاتش را نداده است.

 64. و دیدی كه: قبر مرده‌ها را بشكافند و آنها را اذیت كنند.

65. و دیدی كه: هرج و مرج بسیار است.

 66. و دیدی كه: مرد روز خود را با مستی به شب می‌رساند، و شب خود را نیز به همین منوال به صبح برساند و هیچ اهمیّتی به برنامه مردم ندهد.

 67. و دیدی كه با حیوانات آمیزش می‌شود.

 68. و دیدی كه مردم به مسجد (محل نماز) می‌رود وقتی برمی‌گردد لباس در بدن ندارد، (لباس را دزدیده‌اند).

 69. و دیدی كه: حیوانات همدیگر را بدرند.

70. و دیدی كه: دل‌های مردم سخت و دیدگان‌شان خشك و یاد خدا برایشان گران است.

71. و دیدی كه: بر سر كسب‌های حرام آشكار را رقابت كنند.

72. و دیدی كه: نمازخوان برای خودنمایی نماز می‌خواند.

 73. و دیدی كه: فقیه برای دین خدا فقه نمی‌آموزد و طالب حرام ستایش و احترام می‌گردد.

 74. و دیدی كه: مردم در اطراف قدرتمندانند.

 75. و دیدی كه: طالب حلال، مذمت و سرزنش می‌شود و طالب حرام، ستایش و احترام می‌گردد.

 76. و دیدی كه: در مكه و مدینه كارهایی می‌كنند كه خدا دوست ندارد و كسی از آن جلوگیری نمی‌كند و هیچ‌كس بین آنها و كارهای بدشان مانع نمی‌شود.

 77. و دیدی كه:‌ آلات موسیقی و لهو در مدینه و مكه آشكار گردد.

78. و دیدی كه مرد سخن حق گوید و امر به معروف و نهی از منكر كند، ولی دیگران او را از این كار برحذر می‌دارند.

79. و دیدی كه: مردم به همدیگر نگاه می‌كنند، و از مردم بدكار پیروی نمایند.

 80. و دیدی كه: راه نیك خالی و راه رونده ندارد.

 81. و دیدی كه: مرده را مسخره كنند و كسی برای او اندوهگین نشود.

 82. و دیدی كه: سال به سال بدعت و بدی‌ها بیشتر شود.

 83. و دیدی كه: مردم و جمیعت‌ها جز از سرمایه‌داران پیروی نكنند.

 84. و دیدی كه: به فقیر چیزی را دهند كه برایش بخندند، ولی در راه غیر خدا ترحّم است.

 85. و دیدی كه: علائم آسمانی آشكار شود و كسی از آن نگران نشود.

86. و دیدی كه: مردم مانند حیوانات در انظار یكدیگر عمل جنسی به جای می‌آورند و كسی از ترس مردم از آنها جلوگیری نمی‌كند.

 87. و دیدی كه: انسان در راه غیر خدا بسیار خرج كند، ولی در راه خدا از اندك هم مضایقه دارد.

88. و دیدی كه: حقوق پدر و مادر رواج دارد و فرزندان هیچ احترام برای آنها قایل نیستند بلكه نزد فرزند از همه بدترند.

 89. و دیدی كه: زنها بر مسند حكومت بنشینند و هیچ كاری جز خواسته آنها پیش نرود.

90. و دیدی كه: پسر به پدر نسبت دروغ بدهد، و پدر و مادرش را نفرین كند و از مرگ‌شان شاد گردد.

91. و دیدی كه: اگر روزی بر مردی بگذرد، ولی او در آن گناه بزرگی مانند بدكاری، كم‌فروشی و زشتی انجام نداده ناراحت است.

 92. و دیدی كه: قدرتمندان غذای عموم مردم را احتكار كنند.

 93. و دیدی كه: اموال حق خویشان پیامبر ـ صلی الله علیه و آله ـ (خمس) در راه باطل تقسیم گردد و با آن قماربازی و شراب‌خواری شود.

 94. و دیدی كه: به وسیله شراب بیمار را مداوا و برای بهبودی آن تجویز كنند.

 95. و دیدی كه: در امر به معروف و نهی از منكر و ترك دین بی‌تفاوت و یكسانند.

 96. و دیدی كه: سر و صدای منافقان برپا، امّا صدای حق‌طلبان خاموش است.

 97. و دیدی كه: برای اذان نماز مزد می‌گیرند.

 98. و دیدی كه: مسجدها پر است از كسانی كه از خدا نترسند و غیبت هم نمایند.

 99. و دیدی كه: خورندگان اموال یتیمان ستوده شوند.

100. و دیدی كه:‌ قاضیان برخلاف دستور خداوند قضاوت كنند.

101. و دیدی كه: استان‌داران از روی طمع، خائنان را امین خود قرار دهند.

102. و دیدی كه: فرمانروایان، میراث مستضعفان را در اختیار بدكاران از خدا بی‌خبر قرار دهند.

103. و دیدی كه: بر روی منبرها از پرهیزكاری سخن می‌گویند، ولی گویندگان آن پرهیزكار نیستند.

104. و دیدی كه: صدقه را با وساطت دیگران، بدون رضای خداوند و به خاطر درخواست مردم بدهند.

105. و دیدی كه: وقت (اول) نمازها را سبك بشمارند.

106. و دیدی كه: هم و هدف مردم شكم و شهوت‌شان است.

 107. و دیدی كه: دنیا به آنها روی كرده است.

108. و دیدی كه: نشانه‌های برجسته حق ویران شده است؛

در این وقت خود را حفظ كن و از خداوند بخواه كه از خطرات گناه نجاتت بدهد

http://up.20script.ir/file/1431038247951.gif
نویسنده : یارگمنام مهدی
تاریخ : دو شنبه 14 / 5 / 1391
زمان :


 
م
ام
من
کارِ«من»!
مدرکِ«من»!
هنر ِ«من»!
جوانی ِ«من»!
من
من
من...
تکلمم همه حدیث نفس
وتنفسم همه توصیف«خود»
وپرستشم همه بت پرستی
خود پرستی
آه!که چقدر...خسته ام
از این همه«من»...
ببین مرا که چگونه اسیرم
در «خود»
ودر حصار ضمیرهای ناگزیری
که از مرجعشان وامانده اند
ودر زندان واژگان وسوسه گری
که پیوسته بر «من ِ»من می افزایند...
تا آن جا که جز من نمی بینم
وجز من نمی گویم
به سان حلزونی
وهم زده
که در صدفی از«من»
قفسی از «خود»
نفسی می کشد
ومی پندارد که زنده است...
وه!چه پندارباطلی...
ای عاری از خود!
غریب آشنا!
«آشنایان تو بیگانه ی خویش اند همه»
ومن
آشنای خویشم وبیگانه تو...
ای منزه از «من»
ولب ریز از«او»!
«تو که یک گوشه چشمت غم عالم ببرد»،حیف باشد
که تو باشی و مرا«من»ببرد... .

http://up.20script.ir/file/1431038247951.gif
نویسنده : یارگمنام مهدی
تاریخ : دو شنبه 14 / 5 / 1391
زمان :
روایت آیت‌الله مجتهدی تهرانی از ارواح مردگان در شب‌های جمعه


مرحوم آیت‌الله مجتهدی تهرانی با تاکید بر اینکه آیات شفاعت در قرآن مربوط به افرادی است که با ایمان از دنیا می‌روند، بهترین خوبی‌ها را کمک انسان به بستگان فقیرش دانست.


به گزارش خبرنگار آیین ‌و اندیشه فارس، مرحوم آیت‌الله احمد مجتهدی تهرانی، شرح کوتاهی بر دعاهای روزانه ماه مبارک رمضان دارد که به صورت مجموعه صوتی موجود است، متن این مجموعه شروح در ماه رمضان سال 89 به ابتکار خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس پیاده و منتشر شد.

نظر به استقبال مخاطبان و مردم روزه‌دار از این شروح، یک بار دیگر باز نشر می‌شود.

 

*دعای روز یازدهم ماه مبارک رمضان

«اَللّهُمَّ حَبِّبْ اِلَىَّ فیهِ الْاِحْسانَ وَکَرِّهْ اِلَىَّ فیهِ الْفُسُوقَ وَالْعِصْیانَ وَحَرِّمْ عَلَىَّ فیهِ السَّخَطَ وَالنّیرانَ بِعَوْنِکَ یا غِیاثَ الْمُسْتَغیثینَ»

«خدایا دوست گردان نزد من در این ماه احسان و نیکى را و ناخوش دار در پیش من در این روز فسق و نافرمانى و گناه را و حرام گردان در این روز بر من خشم کیفربار و آتش (سوزان) را به کمک خودت، اى فریادرس فریادخواهان»

* شرح فرازهای دعا

آیت‌الله مجتهدی تهرانی در شرح «اَللّهُمَّ حَبِّبْ اِلَىَّ فیهِ الاِحْسانَ» می‌گوید: خدایا کاری کن که من خوبی را دوست داشته باشم و از بدی و گناه بدم بیاید. خدایا کاری کن که کار خوب انجام دهیم. یا به درهمی، یا به قدمی و یا به زبانی. آدم باید از انجام کارهای خوب لذت ببرد و در احسان ریاکاری نکنند تا در این صورت در قیامت به او اجر دهند.

بهترین خوبی چیست؟

وی می‌افزاید: بهترین خوبی‌ها این است که کسی به بستگان فقیرش کمک کند. بعضی‌ها به فامیل مستحق خود رسیدگی نمی‌کنند و به اشخاص دیگر کمک می‌کنند.

مرحوم آقای بروجردی احتیاط می‌کرد و می‌فرمود که اگر در شهرتان مستحق است، اشکال دارد کمک خود را به شهرهای دیگر بفرستید!

برخی مراجع نیز معتقد بودند که فطریه را باید به مستحقان همان شهر پرداخت کرد.

این استاد بزرگ اخلاق در ادامه می‌گوید: حدیث داریم که «بهترین شما کسی است که غذا درست کند و به در خانه‌ها ببرد»، خوب است که به یاد مردگان خود غذایی درست کنید و شب‌های جمعه آن را پخش کنید.

روایت داریم که روح مردگان مؤمنین شب‌های جمعه به در خانه فرزندان خود می‌آیند و طلب روزی می‌کنند. در گذشته در خیر اموات، نذری‌های زیادی داده می‌شد؛ اما الان این‌گونه نیست و به همین علت است که روح پدران ما از ما راضی نیستند و امورات زندگی‌مان به خوبی نمی‌گذرد.

چرا معصومین گناه نمی‌کنند؟

آیت‌الله مجتهدی تهرانی در ادامه اظهار می‌کند: هیچگاه خودتان را خوب مپندارید و در نمازهای شب پیش خود بگویید که هنوز بد هستید.

امام سجاد (ع) با آنکه معصوم است در دعای ابوحمزه ثمالی می‌فرماید؛ خدایا آیا بین بندگان کسی از من بدتر وجود دارد؟

وی در شرح فراز «وَکَرِّهْ اِلَىَّ فیهِ الْفُسُوقَ وَالْعِصْیانَ» بیان می‌کند: خدایا کاری کن تا از فسق و معصیت بدم بیاید. آیا می‌شود کسی از گناه بدش بیاید؟ بله، وقتی شما عادل شدید گناه در نظرتان بد می‌شود. معصومین (ع) به این دلیل گناه نمی‌کنند که معصیت در نظر آنها زشت است.

آیات شفاعت در قرآن مربوط به چه کسانی است

آیت‌الله مجتهدی تهرانی همچنین در شرح «وَحَرِّمْ عَلَىَّ فیهِ السَّخَطَ وَالنّیرانَ» تصریح می‌کند: خدایا غضب و آتش خودت را بر من حرام کن. جهنم مصیبت‌های بسیاری دارد و إن شاء‌الله هر کسی با ولای امیر‌المؤمنین (ع) و ولای اهل بیت (ع) از دنیا برود، جهنم نمی‌رود. امام صادق می‌فرمود: «ایمانتان را با خودتان بیاورید، ما دستگیری و شفاعت می‌کنیم.»

وی با بیان اینکه آیات شفاعت موجود در قرآن مربوط به کسانی است که با ایمان از دنیا می‌روند، می‌گوید: در قرآن دو نوع آیه درباره شفاعت داریم. به اذن خدا برخی که ایمان دارند، شفاعت می‌شوند؛ اما آنها که بی‌ایمان هستند شامل شفاعت نمی‌شوند.

راهکارهای ارتباط با خداوند

آیت‌الله مجتهدی تهرانی همچنین درباره فراز پایانی روز یازدهم ماه رمضان می‌گوید: «بِعَوْنِکَ» یعنی به کمک تو ای خدا. تا خدا ما را کمک نکند، نمی‌توانیم به محتویات این دعا دست پیدا کنیم. البته باید عمل هم بکنیم. اگر یک گام به سمت خدا بردارید، خدا چند گام به سمت شما حرکت می‌کند. برای اینکار با خدا ارتباط بگیرید. با حضور در مساجد و زیارتگاه‌ها با خدا ارتباط بگیرید.

وی در پایان سخنان خود در معنی و شرح دعای روز یازدهم ماه رمضان می‌گوید: «یا غِیاثَ الْمُسْتَغیثینَ» یعنی اینکه هر کس پناه و فریادرس می‌خواهد، خدایا تو پناهش می‌دهی و با این عبارت از خدا می‌خواهیم که دعای ما را مستجاب کند.


خبرگزاری فارس

http://up.20script.ir/file/1431038247951.gif
نویسنده : یارگمنام مهدی
تاریخ : دو شنبه 14 / 5 / 1391
زمان :
درباره رمضان


رمضان اسمى از اسماء الهى مى‏باشد و نبایست‏به تنهائى ذکر کرد مثلا بگوئیم، رمضان آمد یا رفت، بلکه باید گفت ماه رمضان آمد، یعنى ماه را باید به اسم اضافه نمود، در این رابطه به سخنان حضرت امام محمد باقر (علیه السلام) گوش فرا مى‏دهیم.

رمضان از اسماء الله است

هشام بن سالم نقل روایت مى‏نماید و مى‏گوید: ما هشت نفر از رجال در محضر حضرت ابى جعفر امام باقر (علیهما السلام) بودیم، پس سخن از رمضان به میان آوردیم.

فقال علیه السلام: لا تقولوا هذا رمضان، و لا ذهب رمضان و لا جاء رمضان، فان رمضان اسم من اسماء الله عز و جل لا یجیى و لا یذهب و انما یجیى‏ء و یذهب الزائل و لکن قولوا شهر رمضان فالشهر المضاف الى الاسم و الاسم اسم الله و هو الشهر الذى انزل فیه القرآن، جعله الله تعالى مثلا و عیدا و کقوله تعالى فى عیسى بن مریم (علیهما السلام) و جعلناه مثلا لبنى اسرائیل. (1)

امام علیه السلام فرمود: نگوئید این است رمضان، و نگوئید رمضان رفت و یا آمد، زیرا رمضان نامى از اسماء الله است که نمى‏رود و نمى‏آید که شى‏ء زائل و نابود شدنى مى‏رود و مى‏آید، بلکه بگوئید ماه رمضان، پس ماه را اضافه کنید در تلفظ به اسم، که اسم اسم الله مى‏باشد، و ماه رمضان ماهى است، که قرآن در او نازل شده است، و خداوند آن را مثل و عید قرار داده است همچنانکه پروردگار بزرگ عیسى بن مریم (سلام الله علیهما) را براى بنى اسرائیل مثل قرار داده است، و از حضرت على بن ابى طالب (علیه السلام) روایت‏شده که حضرت فرمود: «لا تقولوا رمضان و لکن قولوا شهر رمضان فانکم لا تدرون ما رمضان‏» (2) شما به راستى نمى‏دانید که رمضان چیست (و چه فضائلى در او نهفته است).

واژه رمضان و معناى اصطلاحى آن

رمضان از مصدر «رمض‏» به معناى شدت گرما، و تابش آفتاب بر رمل... معنا شده است، انتخاب چنین واژه‏اى براستى از دقت نظر و لطافت‏خاصى برخوردار است. چرا که سخن از گداخته شدن است، و شاید به تعبیرى دگرگون شدن در زیر آفتاب گرم و سوزان نفس و تحمل ضربات بى امانش،زیرا که رمضان ماه تحمل شدائد و عطش مى‏باشد، عطشى ناشى از آفتاب سوزان یا گرماى شدید روزهاى طولانى تابستان.

و عطش دیگر حاصل از نفس سرکشى که پیوسته مى‏گدازد، و سوزشش براستى جبران ناپذیر است.

در مقایسه این دو سوزش، دقیقا رابطه عکس برقرار است، بدین مفهوم که نفس سرکش با چشیدن آب تشنه‏تر مى گردد، وهرگز به یک جرعه بسنده نمى‏کند، و پیوسته آدمى را در تلاش خستگى ناپذیر جهت ارضاى تمایلات خود وا مى‏دارد. و در همین رابطه است که مولوى با لطافت هرچه تمامتر این تشبیه والا را به کار مى‏گیرد و مى‏گوید:

آب کم جو تشنگى آور به دست تا بجوشد آبت از بالا و پست تا سقا هم ربهم آید جواب تشنه باش الله اعلم بالصواب زین طلب بنده به کوى حق رسید درد مریم را به خرما بن کشید

اما از سوى دیگر، عطش ناشى از آفتاب سوزان سیرى پذیر است، و قانع کننده.

پى‏نوشت‏ها:

1- بحار جلد 96، ص 376، طبع اسلامیه

2- بحار، ج 96، ص 377

روزه، درمان بیماریهاى روح و جسم صفحه 22

سید حسین موسوى راد لاهیجى

http://up.20script.ir/file/1431038247951.gif
نویسنده : یارگمنام مهدی
تاریخ : دو شنبه 13 / 5 / 1391
زمان :
زیارت امام زمان عج


برای ترجمه به زبان های دیگر بر روی آیکن سمت راست وبلاگ با انتخاب پرچم کشورتان به زبان آن کشور ترجمه میشود

خداوند به هنگام ظهور قائم  (عج)  دین حق را بر جمع ادیان باطله  پیروز می گرداند

----------------------------------------------

For translation into other languages ​​on the blog icon with the flag of your country's language is translated

When he emerged Ghaem religion religious right on the tailings returns victorious

 


 

زیارت امام زمان (عج) در روز جمعه
 



اَلسَّلامُ عَلَیْكَ یا حُجَّةَ اللّهِ فى اَرْضِهِ
سلام بر تو اى حجت خدا در روى زمین
اَلسَّلامُ عَلَیْكَ یا عَیْنَ اللّهِ فى خَلْقِهِ اَلسَّلامُ عَلَیْكَ یا نُورَ اللّهِ الَّذى
سلام بر تو اى دیده بان (یا دیده ) خدا در میان خلق سلام بر تو اى نور خدا كه

یَهْتَدى بِهِ الْمُهْتَدُونَ وَ یُفَرَّجُ بِهِ عَنِ الْمُؤْمِنینَ اَلسَّلامُ عَلَیْكَ اَیُّهَا
راه جویان بدان راهنمایى شوند و به وسیله او از كار مؤ منان گشایش شود سلام بر تو اى

الْمُهَذَّبُ الْخاَّئِفُ اَلسَّلامُ عَلَیْكَ اَیُّهَا الْوَلِىُّ النّاصِحُ اَلسَّلامُ عَلَیْكَ
پاك پروریده ترسان (از دشمن ) سلام بر تو اى سرپرست خیرخواه سلام بر تو

یا سَفینَةَ النَّجاةِ اَلسَّلامُ عَلَیْكَ یا عَیْنَ الْحَیاةِ اَلسَّلامُ عَلَیْكَ
اى كشتى نجات سلام بر تو اى چشمه حیات سلام بر تو باد

صَلَّى اللّهُ عَلَیْكَ وَ عَلى آلِ بَیْتِكَ الطَّیِّبینَ الطّاهِرینَ اَلسَّلامُ عَلَیْكَ
درود خدا بر تو و بر خاندان پاك و پاكیزه ات باد سلام بر تو

عَجَّلَ اللّهُ لَكَ ما وَعَدَكَ مِنَ النَّصْرِ وَ ظُهُورِ الاْمْرِ اَلسَّلامُ عَلَیْكَ یا
خدا شتاب كند در وعده یارى تو و پیروزى كارت سلام بر تو اى

مَوْلاىَ اَنَا مَوْلاكَ عارِفٌ بِاُولیكَ وَ اُخْریكَ اَتَقَرَّبُ اِلَى اللّهِ تَعالى
سرور من ، و من دوست تو و بیناى به آغاز و انجام كارت هستم و به سوى خداى تعالی

بِكَ وَ بِآلِ بَیْتِكَ وَ اَنْتَظِرُ ظُهُورَكَ وَ ظُهُورَ الْحَقِّ عَلى یَدَیْكَ وَ اَسْئَلُ
بوسیله تو و خاندانت تقرب جویم و منتظر ظهور تو و پیروزى حق بدست تو هستم و از خدا مى خواهم

اللّهَ اَنْ یُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اَنْ یَجْعَلَنى مِنَ الْمُنْتَظِرینَ
كه درود فرستد بر محمد و آل محمد و مرا در زمره منتظران

لَكَ وَالتّابِعینَ وَالنّاصِرینَ لَكَ عَلى اَعْداَّئِكَ وَالْمُسْتَشْهَدینَ بَیْنَ
و پیروان تو قرار دهد و در زمره یاوران تو در برابر دشمنانت و كسانى كه در پیش رویت در میان

یَدَیْكَ فى جُمْلَةِ اَوْلِیاَّئِكَ یا مَوْلاىَ یا صاحِبَ الزَّمانِ صَلَواتُ اللّهِ
دوستانت شربت شهادت مى نوشند اى مولاى من اى صاحب الزمان درود خدا

عَلَیْكَ وَ عَلى آلِ بَیْتِكَ هذا یَوْمُ الْجُمُعَةِ وَ هُوَ یَوْمُكَ الْمُتَوَقَّعُ فیهِ
بر تو و بر خاندانت ، امروز روز جمعه است و آن روز تو است كه انتظار

ظُهُورُكَ وَ الْفَرَجُ فیهِ لِلْمُؤْمِنینَ عَلى یَدَیْكَ وَ قَتْلُ الْكافِرینَ بِسَیْفِكَ
ظهور تو در آن روز و انتظار فرج مؤ منان بدست تو و كشتار كافران بوسیله شمشیر تو

وَ اَنَا یا مَوْلاىَ فیهِ ضَیْفُكَ وَ جارُكَ وَ اَنْتَ یا مَوْلاىَ كَریمٌ مِنْ اَوْلادِ
در این روز مى رود و من اى آقاى من در این روز میهمان تو و پناهنده ات هستم و تو اى سرور من بزرگوارى از فرزندان

الْكِرامِ وَ مَأمُورٌ بِالضِّیافَةِ وَ الاِْجارَةِ فَاَضِفْنى وَ اَجِرْنى صَلَواتُ اللّهِ
بزرگواران هستى و به میهمان نوازى و پناه دادن ماءمورى پس مرا بنواز و پناهم ده درود خدا

عَلَیْكَ وَ عَلى اَهْلِ بَیْتِكَ الطّاهِرینَ
بر تو و بر خاندان طاهرینت باد.


 

http://up.20script.ir/file/1431038247951.gif
نویسنده : یارگمنام مهدی
تاریخ : پنج شنبه 16 / 5 / 1391
زمان :


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.