بزرگترین وبلاگ معصومین

مدرن ترين ساختمان هاي جهان


ساختمان هاي مدرن جهان

 

ساختمان هاي مدرن جهان

 

ساختمان هاي مدرن جهان

 

ساختمان هاي مدرن جهان

 

ساختمان هاي مدرن جهان

 

ساختمان هاي مدرن جهان

 

ساختمان هاي مدرن جهان

 

ساختمان هاي مدرن جهان

 

ساختمان هاي مدرن جهان

 

ساختمان هاي مدرن جهان

http://up.20script.ir/file/1431038247951.gif

:: موضوعات مرتبط: سرگرمی و عمومی، ،
:: برچسب‌ها: مدرن ترين ساختمان هاي جهان, ساختمان هاي مدرن"ساختمان هاي پيشرفته"مدرن ترين ساختمان هاي جهان" ساختمان هاي عجيب, ,
نویسنده : یارگمنام مهدی
تاریخ : چهار شنبه 20 / 6 / 1391
زمان :
شعری تکان دهنده درباره امام زمان ع


مناجات با امام زمان به زبان شعر

 

 

 

 

تمام راه ظهور تو با گنه بستم
دروغ گفته ام آقا كه منتظر هستم

كسي به فكر شما نيست راست مي گويم
دعا براي تو بازيست راست مي گويم

اگرچه شهر براي شما چراغان است
براي كشتن تو نيزه هم فراوان است

من از سرودن شعر ظهور مي ترسم
دوباره بيعت و بعدش عبور مي ترسم

من از سياهي شب هاي تار مي گويم
من از خزان شدن اين بهار مي گويم

درون سينه ما عشق يخ زده آقا
ت تمام مزرعه هامان ملخ زده آقا

كسي كه با تو بماند به جانت آقا نيست
ب براي آمدن اين جمعه هم مهيّا نيست

http://up.20script.ir/file/1431038247951.gif

:: برچسب‌ها: شعری تکان دهنده درباره امام زمان ع, شعر امام زمان , شعر مهدی عجل الله,
نویسنده : یارگمنام مهدی
تاریخ : یک شنبه 17 / 6 / 1391
زمان :
بزرگترین و اجمالی ترین معرفی امام زمان ع( کامل و مفصل)
| ادامه مطلب...

امام شیعه
بسم اللّه الرّحمن الرّحیم
محمد بن حسن
Mahdi.svg
نقش امام دوازدهم شیعه
نام محمد بن حسن
کنیه ابوالقاسم، احمد و ... [۱]
زادروز نیمه شعبان سال ۲۵۵ یا ۲۵۶ هـ.ق. (۸۶۹ م.)[۲][۳]
زادگاه سامرا[۴]
لقب(ها) حجت، مهدی، قائم، بقیةالله، حجةالله، صاحب‌الزمان، المنتظَر، غائب، صاحب‌الأمر، ولی عصر، منصور، منتقم و ...[۵]
پدر حسن عسکری
مادر نرجس خاتون یا صیقل
طول عمر

پیش از امامت: ۲۵۵ یا ۲۵۶(قمری) –۲۶۰ ه.ق. (به اعتقاد شیعه دوازده امامی)
[۶]
دوران امامت:
غیبت صغری، ۶۹ سال: ۲۶۰۳۲۹ ه.ق. (به اعتقاد شیعه دوازده امامی)[۷]
غیبت کبری، از سال ۳۲۹ ه.ق. تاکنون (به اعتقاد شیعه دوازده امامی)[۸]

علی · حسن · حسین
سجاد · محمد باقر · جعفر صادق
موسی کاظم · رضا · جواد
هادی · حسن عسکری · مهدی

بنابر اعتقاد شیعیانِ دوازده‌امامی، حجت بن حسن یا محمد بن حسن فرزند حسن بن علی عسکری (امام یازدهم شیعیان) و دوازدهمین و آخرین امام و همان مهدی موعود است. کنیه‌اش نیز چون نام‌اش همانند پیامبر اسلام، محمد است. همچنین «امام زمان»، «قائم آل محمد» و «مهدی موعود» از القاب اوست.

پس از مرگ حسن عسکری (امام یازدهم شیعیان) در سال ۲۶۰ هجری و سن ۲۸ سالگی،[۹] از آنجا که حسن عسکری برخلاف سایر امامان شیعه —که در زمان حیاتشان جانشین بعدی را تعیین کرده بودند— بطور علنی جانشینی برای خود برجای نگذاشته بود، بحران فکری و اعتقادی بزرگی در میان پیروان امام شیعه بوجود آمد.[۱۰] در این دوران که به «سال‌های حیرت» موسوم است، شیعیان به فرقه‌های متعددی منشعب شدند. عده‌ای از شیعیان اعتقاد داشتند که از حسن عسکری فرزندی باقی نمانده‌است[۱۱] یا این فرزند در گذشته‌است؛[۱۲] بسیاری از شیعیان امامت جعفر برادر حسن عسکری را پذیرفتند و گروه‌هایی نیز متوجه فرزندان و نوادگان امامان دهم و یازدهم شیعه شدند. اما اصحابی از حسن عسکری به رهبری عثمان بن سعید عَمری، چنین گفتند که «وی پسری داشته که جانشینی مشروع برای امامت است». طبق گفتهٔ عمری، این پسر مخفی نگاه داشته شده بود، چرا که ترس آن می‌رفت که توسط دولت دستگیر شود و به قتل برسد.[۱۳] دیدگاه این گروه که در ابتدا دیدگاه اقلیت شیعه بود، به‌مرور به دیدگاه تمامی شیعیان امامی تبدیل شد که شیعیان دوازده امامی فعلی‌اند.[۱۱]

از دیدگاه تاریخی، باور به دوازده امام و اینکه امام دوازدهم همان مهدی موعود است بطور تدریجی در میان شیعیان تکامل یافت.[۱۴][۱۵][۱۶] در مواجهه با چالش فقدان امام حاضر، شیعیان با دو رویکرد حدیثی و کلامی به تبیین نظریهٔ غیبت برخاستند.[۱۷] کلینی (و. ۳۲۹ ه.ق. / ۹۴۱ م.) در احادیث باب غیبت کتاب اصول کافی —که در خلال این دوره گرد آورد— به موضوع غیبت و علت آن پرداخت.[۱۸] به‌خصوص نعمانی در کتاب الغیبه به تبیین نظریه غیبت از طریق احادیث پرداخت و او برای نخستین بار اصطلاحات «غیبت صغری» و «غیبت کبری» را به کار برد.[۱۹] پس از وی ابن بابویه (و.۹۹۱-۹۹۲) در کتاب کمال الدین در خصوص گردآوری احادیث مربوط به امام دوازدهم و غیبت وی کوشید.[۲۰] از دیگر سو، متخصصان علم کلام از جمله شیخ مفید (و. ۴۱۳ ه.ق. / ۱۰۲۳ م.) و شاگردانش بخصوص سید مرتضی (۱۰۴۴-۱۰۴۵) به تدوین نظریات کلامی امامت جهت تبیین ضرورت وجود امام زنده در شرایط غیبت پرداختند.[۲۱]

در باور کنونی شیعه دوازده امامی، حجت بن حسن در نیمهٔ شعبان سال ۲۵۵ یا ۲۵۶ ه.ق. در سامرا به دنیا آمد؛[۲۲][۲۳][۱۱] او در پنج سالگی و پس از مرگ پدرش به امامت رسید. پس از مرگ حسن عسکری، مهدی تنها از طریق چهار سفیر یا نائب با شیعیان تماس می‌گرفت. البته بررسی‌های تاریخی نشان می‌دهد که از آغاز تعداد وکلا محدود به چهار تن نبوده و اصطلاح نیابتِ خاص در قرن‌های چهارم و پنجم هجری توسط علمای شیعه مانند شیخ طوسی و برای تبیین غیبت صغری ایجاد شده‌است.[۲۴][۲۵][۲۶] پس از یک دوره هفتاد ساله (موسوم به غیبت صغری) و با مرگ علی بن محمد سمری، چهارمین نائب امام دوازدهم شیعه، بار دیگر حیرت شیعیان را فراگرفت. آنها در نهایت در سده پنجم به تبیینی عقلی در کلام شیعه از غیبت امام دست یافتند.[۲۶] به باور شیعیان، پس از دوران سفرا، شیعیان با مهدی در ارتباط نیستند و این دوران را اصطلاحاً غیبت کبری می‌نامند. پس از پایان دورهٔ غیبت، وی با عنوان مهدی قیام خواهد کرد و او کسی خواهد بود که از طریق وی حقیقت و عدالت بار دیگر به پیروزی خواهد رسید.[۲۷]

برای مشاهده بیشتر به ادامه مطلب بروید

http://up.20script.ir/file/1431038247951.gif

:: برچسب‌ها: بزرگترین مطلب معرفی امام زمان ع( کامل و مفصل), معرفی امام زمان , همه چیز درباره امام زمان ع, امام زمان کیست؟, مهدی کیست, مهدی ع,
نویسنده : یارگمنام مهدی
تاریخ : یک شنبه 17 / 6 / 1391
زمان :
دانلود فیلم ورود رهبر معظم انقلاب به اجلاس غیر متعهد ها


دانلود فیلم ورود رهبر معظم انقلاب به اجلاس غیر متعهد ها

دانلود

http://up.20script.ir/file/1431038247951.gif

:: برچسب‌ها: عکسهایی دیدنی از جنبش غیر متعهد, اجلاس سران غیر متعهد, جنبش غیر متعهد در تهران, دانلود فیلم ورود رهبر معظم انقلاب به اجلاس سران غیر متعهد,
نویسنده : یارگمنام مهدی
تاریخ : یک شنبه 10 / 6 / 1391
زمان :
11 مسجد مشهور دنیا + عکس
| ادامه مطلب...

مسجد، برای مسلمانان ساختمانی از گل و سنگ نیست؛ مسجد، برای مسلمانان برشی از زمان و مکان نیست. مسجد، خانه خدا است؛ خانه معبود!

به گزارش روزگار نو، به دلیل اهمیت و جاذبه مسجد، مسلمانان بخش زیادی از دارایی مالی و معنوی خود را برای ساخت و نگهداری آن، به عشق، خرج می کنند و از این کار خرسندند! در نتیجه، مساجد از زیباترین آثار اسلامی است.

در این گزارش با ۱۱ مسجد مشهور و مهم آشنا می شویم.

مسجد جامع ملک فیصل در پاکستان. هزینه ساخت ۱۲۰ میلیون دلار. گنجایش ۳۰۰ هزار نمازگزار:

مسجد جامع کتیبه در مغرب. بنای این مسجد در سال ۱۱۵۸ به پایان رسید و ۵۳۰۰ متر مساحت دارد:

بقیه در ادامه مطلب

http://up.20script.ir/file/1431038247951.gif

:: برچسب‌ها: 11 مسجد مشهور دنیا + عکس,
نویسنده : یارگمنام مهدی
تاریخ : شنبه 7 / 6 / 1391
زمان :
دلایل واقعه شق القمر/ حجرالاسود به غارت برده شد


دلایل واقعه شق القمر/ حجرالاسود به غارت برده شد

ذیحجه از جمله ماههای قمری است که وقایع تاریخی بسیاری در دل آن نهفته است که هر یک اثری عمیق بر تاریخ اسلام گذاشته‌اند، از جمله وقوع شق القمر، بخشیدن فدک به حضرت زهرا(س) و به غارت بردن حجرالاسود .

شق القمر

طبق روایات مشهور، مشرکان نزد رسول خدا(ص) آمدند و گفتند: اگر راست مى گویى و تو پیامبرى، ماه را براى ما دو نیم کن، فرمود: اگر این کار را انجام دهم، ایمان مى آورید؟ عرض کردند آرى!!

شب چهاردهم ماه بود پیامبر از پیشگاه پروردگار تقاضا کرد آنچه خواسته اند به او بدهد ناگهان ماه به دو نیم شد و رسول خدا(ص) آنها را یک یک صدا زد و فرمود: ببینید، خداوند در سوره قمر مى فرماید: «اِقْتَرَبَتِ السّاعَةُ وانْشَقَّ القَمَر واِنْ یَرَوا آیةً یُعْرِضوُا وَ یَقوُلُوا سِحرٌ مُسْتَمِر» یعنى قیامت نزدیک شد و ماه از هم شکافت پیامبر(سوره قمر، آیه 1) آخر الزمان مبعوث شده و بعث آن، دلیل بر نزدیک شدن قیامت است و ماه به معجره او شکافت ولى کافران هنگامى که نشانه بر صدق دعوت پیامبر(ص) را مى بینند اعراض کرده و مى گویند این سحرى همیشگى است که مکرر از او سر مى زند.اکتشافات و مطالعات امروز چنین امرى را نه تنها محال نمى داند بلکه نمونه هاى آنها مشاهده مى شود مثلا پیدایش منظومه هاى شمسى که اول جزء خورشید بودند بعد جدا شدند و نیز شهابها، سنگهاى آسمانى هستند که از کرات جدا مى شوند، این دلیل متقن است که در اجرام آسمانى جدا شدن امکان پذیر است.

بخشیدن فدک به حضرت زهرا(س)

در چهاردهم ذیحجه سال هفتم هجرى قمرى فدک به حضرت زهرا بخشیده شد و حضرت پیامبر(ص) در این بخشش شاهد گرفتند. قول دیگر 15 رجب است.

جبرئیل نازل شد و از طرف خداوند عرضه داشت: فدک را به فاطمه(س) عطا کن. پیامبر(ص) به حضرت زهرا فرمود: «خداوند فدک را براى پدرت فتح کرد و چون لشکر اسلام آن را فتح نکرده مخصوص من است. خداوند دستور داده آن را به تو بدهم. از سوى دیگر مهریه مادرت حضرت خدیجه(س) بر عهده پدرت مانده و پدرت در قبال مهریه مادرت و به دستور خداوند، فدک را به تو عطا مى کند. آن را براى خود و فرزندانت بردار و مالک آن باش»حضرت زهرا عرض کرد: تا شما زنده اید بر من و مال من صاحب اختیار هستید. پیامبر فرمود: «ترس از آن دارم که نااهلان تصرف نکردن تو را در زمان حیاتم، بهانه اى قرار دهند و بعد از من آن را از تو منع کنند».

حضرت فاطمه عرض کرد: آن گونه که صلاح مى دانید عمل کنید. پیامبر(ص) امیرالمؤمنین(ع) را فرا خواند و فرمود: «سند فدک را به عنوان بخشوده و اعطاى پیامبر بنویس و ثبت کن». على(ع) آن را نوشت و پیامبرو اُم ایمن شهادت دادند، سپس پیامبر(ص) فرمود: اُم ایمن زنى از اهل بهشت است.

به غارت بردن حجر الاسود

چهاردهم ذیحجه سال 317 هجرى قمرى قرامطه به سر کردگى ابوطاهر قرمطى وارد مکه شدند و دست تعدى بر مسلمین بردند و بسیارى را در مسجدالحرام کشتند و در چاه زمزم ریختند.

آنها جامه کعبه را برداشته و بین خود تقسیم کردند، اموال حاجیان و خانه هاى مکه را غارت کردند و در کعبه و حجرالاسود را از جا کندند و حجرالاسود را با خود به هَجر بردند که بیش از بیست سال نزد آنها بود.

امیر بغداد و عراق پنجاه هزار دینار به آنها داد تا حجرالاسود را برگردانند، ولى قبول نکردند، تا اینکه در زمان مطیع الله در سال 339 هجرى قمرى به دستور عبیدالله مهدى اسماعیلى حجرالاسود را به مکه برگرداندند.

 

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله مکارم شیرازی
http://up.20script.ir/file/1431038247951.gif

:: برچسب‌ها: دلایل واقعه شق القمر/ حجرالاسود به غارت برده شد , شق القمر حضرت محمد,
نویسنده : یارگمنام مهدی
تاریخ : شنبه 7 / 6 / 1391
زمان :
اطلاعات دینی


1- اولین سوره کامل که بر پیامبر اسلام (ص)نازل شد ،چه بود؟

2- اولین سوره که پیامبر(ص) آن را در مکه اعلام کرد،چه بود؟

3- اولین سوره که در مدینه نازل شد،چه بود؟

4- اولین آیه که به پیامبر(ص) نازل شد،چه بود؟

5- اولین شخصی که قرآن را جمع آوری کرد وسپس آن را نگاشت ،چه بود؟

6- اولین کسی که قرآن را اعراب گزاری ونقطه گذاری نمود ،که بود؟


 

 

 

7- اولین آیه ای که امام مهدی (عج) هنگام ظهور برای اصحاب تلاوت می فرمایند چیست؟

 

8- اولین کسی که قرائات مختلف را در هفت قرائت منحصر ساخت ،که بود؟

9- اولین کسی که در علم« قرائت قرآن » کتاب نوشت ،که بود؟

10-اولین کسی که در« آیات الاحکام» کتاب نوشت ،که بود؟

11- اولین کسیکه درباره «‌فضایل قرآن» کتاب نوشت،که بود؟

12- اولین کسیکه برای قرآن کریم تفسیر نوشت(نخستین مفسر ) چه کسی بود،که بود؟

13- اولین کسیکه « طبقات مفسران » فرآن را نوشت،که بود؟

14- اولین « کشف الآیات » قرآن را چه کسی تالیف نمود؟

15- اولین چاپ قرآن در دنیا در چه سالی انجام شد؟

16- اولین قرآن در ایران د رچه سالی به چا پ رسید؟

17- اولین قرآنی که در شصت صفحه چا پ شد کدام بود؟

18- اولین مترجم قرآن به زبان لاتین چه کسی بود؟

19- اولین مترجم قرآن به زبان اسپانیائی چه کسی بود؟

20 - اولین مترجم قرآن به زبان آلمانی چه کسی بود؟

21- اولین مترجم قرآن به زبان فرانسوی چه کسی بود؟

22- اولین مترجم قرآن به زبان انگلیسی چه کسی بود

23- اولین بنیانگذاربزر گترین موسسه قرآنی در قم مقدس چه کسی بود؟

24- آخرین سوره ای که به پیامبر (ص) نازل شد،چه بود؟

25- آخرین سوره ای که در مکه نازل گردید،چه بود؟

26- آخرین سوره ای که در مدینه نازل گردید،چه بود؟

27- آخرین آیه سوره فتح چه خصوصیتی دارد،چه بود؟

پاسخ به آیا می دانید که ....های قرآنی فوق الذکر

1- سوره علق

2- سوره نجم

3- سوره مطففین

4- « اقراء بسم ربک الذی ...» سوره علق

5- امام علی علیه السلام

6- ابو الاسود دوئلی شاگرد امام علی(ع ) به دستور ایشان

7- « بقیه الله خیر لکم ان کنتم مومنین » هود/86

8- ابابکر بن احمدبن موسی درقرن سوم ه. ق

9- ابان بن تغلب شاگرد مولی علی علیه السلام

10- محمد بن سائب

11- ابی بن کعب

12- بن عباس

13- جلال الدین سیوطی

14- آیه الآیات فرقانی

15- درسال 1105هجری قمری در هامبورگ(1694میلادی )

16- در تهران سال 1244 قمری

17- 131۱ه.ق چاپ سنگی بمبئی پاکستان خط محمدی لاری

18- رابرت کتونی در سال 1343میلادی

19- آبراهام طیلطله ای بدستور آلفونس دهم

20- سولومون شرایگر از روی متن آلمانی

21-آندره دوریه سال 1347میلادی

22- الکساندر روس

23- آیه الله العظمی سید محمد رضا گلپایگانی

24- سوره نصر

25- آیه 281 سوره بقره ( البیان –ذیل آیه)

26- سوره مومنون

27- سوره برائت

http://up.20script.ir/file/1431038247951.gif

:: برچسب‌ها: اطلاعات دینی,
نویسنده : یارگمنام مهدی
تاریخ : شنبه 7 / 6 / 1391
زمان :
امام زمان (عج) در نهج البلاغه
| ادامه مطلب...

خطبه 152

«قد طلع طالع و لمع لامع ، ولاح لائح ، و اعتدل مائل و استبدل الله بقوم قوما و بیوم یوما و انتظرنا الغیر انتظار المجدب المطر و انما الائمه قوام الله علی خلقه...»

طلوع کننده‏ای طالع شد ، و درخشنده‏ای درخشید و آشکار شونده‏ای آشکار گردید ، آنچه به انحراف گرائیده بود به حق و اعتدال برگشت ، خداوند گروهی را به گروهی تبدیل و روزی را در برابر روزی قرار داد.

http://up.20script.ir/file/1431038247951.gif

:: برچسب‌ها: امام زمان (عج) در نهج البلاغه,
نویسنده : یارگمنام مهدی
تاریخ : یک شنبه 3 / 6 / 1391
زمان :
نشانه های عمومی آخرالزمان
| ادامه مطلب...

پیامبر اکرم(ص) و امام اهل بیت(ع) در روایات متعدّدی به توصیف آخرالزّمان و بیان نشانه‌های عمومی این دوران پرداخته‌اند. یکی از این روایات، روایت مفصّلی است که در کتاب «الکافی» از امام ششم شیعیان(ع) نقل شده است. امام صادق(ع) در ابتدای این روایت، در پاسخ یکی از یاران خود که با ‌اشاره به برخورد تحقیرآمیز منصور عبّاسی با آن حضرت از ایشان می‌پرسد: اینان تا کی باید سلطنت کنند و ماکی از [آزار آنها] راحت و آسایش می‌یابیم.

http://up.20script.ir/file/1431038247951.gif

:: برچسب‌ها: نشانه های عمومی آخرالزمان,
نویسنده : یارگمنام مهدی
تاریخ : یک شنبه 3 / 6 / 1391
زمان :
ترسناکترین کیک تولد


يك دختربچه انگليسي كه عاشق خزندگان است براي جشن تولد شش سالگي‌اش كيكي به شكل يك مار پيتون برمه‌اي و بزرگ سفارش داد و دوستان و ميهمانانش را شگفت زده كرد.

به گزارش روزنامه ديلي ميل، كلوديا دختر كوچولويي كه به تازگي شش ساله شده به دليل علاقه زيادي كه به خزندگان دارد و براي به هيجان آوردن دوستانش، يك كيك تولد بزرگ به شكل مار پيتون سفارش داد. ظاهر كيك پيتون به قدري طبيعي بود كه اكثر ميهمانان كلوديا با ديدن آن در وهله اول تصور مي‌كردند كه يك مار واقعي روي ميز است.

اين كيك به شكل يك «پيتون برمه‌اي آلبينو» تهيه شده و شباهت زيادي به يك پيتون واقعي دارد.

 




پيتون برمه‌اي آلبينو يكي از شش گونه مارهاي بزرگ دنيا است كه به طور متوسط تا حدود سه متر طول دارد اما گاهي اوقات طول آن به شش متر هم مي‌رسد.

به گزارش ایسنا، طبخ اين كيك تولد كه ظاهري ترسناك دارد، 12 ساعت طول كشيده و براي تزئين آن از شكلات سفيد و رنگ خوراكي خاصي براي طراحي خطوط مشخص روي پوست مار استفاده شده است.

منبع: ایسنا

http://up.20script.ir/file/1431038247951.gif

:: موضوعات مرتبط: سرگرمی و عمومی، ،
:: برچسب‌ها: ترسناکترین کیک تولد,
نویسنده : یارگمنام مهدی
تاریخ : یک شنبه 3 / 6 / 1391
زمان :


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.